Výběr Cadillac SRX ´07

    Když jsem se začal rozhodovat, jaké auto si do budoucna koupím, bylo to z okruhu několika modelů. První byl Chrysler 300C s tím, že mimo nejsociálnější motorizace 2.7 bych si zvyknul na všechno, záleželo by na nabídce. Objel jsem si tedy několik kousků - nejprve verzi 3.0 CRDi ve velmi slušné výbavě, diesel je známý jako spolehlivý a poměrně silný motor z produkce MB. Z auta jsem měl ale poněkud smíšené pocity - interier nebyl zase tak plastový, jak se všude píše, přesto ale nevypadal nijak zvlášť hodnotně - asi by šlo jen o zvyk a čásečně by to vynahradil i velmi pěkný exteriér. Přejíždění u nás běžných děr na silnici připomínalo levná auta střední třídy, což bylo zklamání. Prostornost interieru je plně dostačující.
    Hlavním důvodem, proč si nekoupit tohle auto, byl pro mě motor - na volnoběh a při nízkých rychlostech hlučný (chápu, takové prostě diesely jsou), reakce na plyn nesmyslně pomalá, navíc mi přišlo, jakoby vzali nějakou převodovku a nějaký motor, dali je k sobě a čekali, co to udělá v praxi. Jediným důvodem, který by omlouval tuhle kombinaci by byla alespoň nízká spotřeba, ta se ale nekonala, vlastně se blíží spíš benzínovému "třiapůllitru", který má oproti CRDi sametový chod a dá se upravit na LPG, jehož jasem ekonomicky přemýšlející fanda. Když už jsem u motoru 3.5 V6, tak ten není vůbec špatnou volbou, pro běžný provoz je to plně dostačující a příjemné svezení s rozumnou spotřebou, pokud to ale srovnám s mnou vybraným autem, tak je hodnota 0-100km/h za 9,5 sekundy prostě pomalá. Dost tomu napomáhá pouze čtyřstupňová převodovka, která musí mít dlouhou jendičku a dvojku...
   
    Poslední možností tedy byl motor 5.7 HEMI, u kterého je podstatně menší výběr a ceny se poměrně drží. Navíc i přes svůj objem a výkon by mohl dát to "kilčo" taky trošku lépe, než za cca 6,5 sekundy. Pokud by byl ale k mání nějaký pěkný kousek, určitě bych se nad ním zamyslel i přesto, že jsem od 300C čekal přecijen víc a to i co se komfortu svezení týká. Člověk si musí asi uvědomit to, že v USA se základní model prodával pod 3o.ooo USD.

    Pokud pominu dvojče Chrysleru - Dodge Magnum, které vypadá hlavně uvnitř ještě laciněji, tak dalším autem ve výběru byl Cadillac STS generace 2005+. Ten zde byl v té době na prodej pouze jeden, opraven po težší autonehodě, což pro mě byl automaticky signál dát ruce pryč. V zahraničí jich je určitě více, za dobré kousky si ale člověk musí připlatit. Svezl jsem se také v jednom CTS s motorem 3.2 V6 (Opel), ten byl ale vcelku zklamáním - od 160kW jsem čekal přecijen více a interier neurazil, nenadchnul. Příjmená byla ale cena za rok 2006 - tuším, že kolem 120 tisíc Kč. Bohužel nemožnost sehnání dílů z po za louže bylo jasným signálem jít o dům dál., protože servisovat Cadillac u čekého importéra není nejšetrnější nápad.

    No a teď už se blížíme do finále, delší dobu jsem pokukoval po Cadillacu SRX, od kterého mě ale odrazovaly informace z internetu o spotřebě, která se má pohybovat kolem 16-18 litrů u motoru Holden 3.6 V6 (190kW) a ještě o litr až dva více u motoru Northstar 4.6 V8. Na druhou stranu jsem si říkal, že pokud by byla cena i stav přivětivý, navíc už třeba namontováno LPG, tak proč ne.
    Vyrazil jsem se tedy podívat na jeden model z roku 2007, 4x4, šestiválec, velké plus pro mě byla prosklená střecha a světlý interier, majiteli se ale podařilo ho toho rána prodat, takže to bylo s křížkem po funuse. Alternativou k němu byl sice hůře vybavený, ale zase faceliftovaný model, který se mi stal osudným. To, jak je samotný facelift důležitý jsem přitom pochopil až při návštěvě - exterier je k nerozeznání, to se ale nedá říci o interieru, ten je omlazen o dobrých 5 let a posun dopředu je opravdu znát hlavně v tom, jak na Vás působí materiály -  luxusněji a méně plastově, než v prefaceliftu.
    Ačkoliv je motor 3.6 výkonově podobný 3.5 od Chryslera, rozdíl je propastný. Cadillac je mnohem agilnější, jde více za plynem, o tom ostatně mluví i zrychlení za 7,2 sekundy, což je na více jak dvoutunové auto hodnota výborná. Převodovka funguje skvěle,co se pohonu týče, jedná se o verzi s poháněnou pouze zadní nápravou, což má ale spíše pozitiva - menší spotřebu a menší ztráty výkonu na kola.
    Hlavním důvodem pro koupi se stal ale stav, kterému se nedá příliš vytknout, nájezd něco nad 92.ooo km, zachovalý interier v černé kůži a v neposlední řadě velmi přívětivá cena znamenala, že jsem na chvíli zapomněl na vše, co jsem si chtěl ještě projet, zavřel oči a...
    
   ... pak už jen každým dnem přicházel na to, že to bylo až nečekaně dobré rozhodnutí. Černý interier se tak rychle neokouká a hlavně celkový styl auta má opravdu koule :o)  k dokonalosti chybí už jen prosklená střecha a vzduchový podvozek. Spotřeba po městě 15-17 litrů, při cestě cca 200km kombinace města a dálenice s tempomatem na 130km/h byla 12,5 litrů LPG, což je velmi příjemné.

A tedy pár pravd: Motor Holden 3.6 V6, 190kW, rok 2007, nájezd cca 92.ooo km, 0-100 za 7,6s, maximální rychlost 219 km/h




Více lepších fotek bude brzy, koupě je poměrně čerstvá záležitost.


Escudo.cz : Copyright © CSS3_photo_dark | design from css3templates.co.uk