Chevrolet Corvette C5 Convertible 

Posledním přírůstkem a nástupcem Oranžové Audi A3 je korvettka páté a tedy předposlední generace. Název convertible jasně napovídá, že jde o verzi s plátěnou stahovací střechou. Má motor o objemu 5,7 litrů a osmi válci do V. Motory V8 mají velmi specifický "bublavý zvuk", který je podle mého vkusu asi tou nejhezčí simfonií, kterou může plechový či bakelitový pojezd vydávat. Po lehké úpravě výfukového potrubí jsme asi na 360 konících, což je pro většinu běžných situací poměrně dostačující :o) ale nikde není psáno, že se stáj nerozroste.

Korvettu jsem koupil na podzim roku 2011 od prezidenta Corvette Clubu Praha pana Procházky - to je velmi příjemný rodokmen a jsem velmi rád za to, že jsem mohl pana Procházku a jeho čtyřkolé ratolesti poznat.

Od doby zakoupení jsem pracoval hlavně na technickém stavu i když úpravy se dotknuly i estetického hlediska - byla přepracována hlavně všechna světla - přední pozičky jsou nyní čiré a díky switchback diodám umí svítit jako denní svícení zároveň jako směrovky. Zadní světla byla také kompletně obměněna za LEDková v černé verzi. Výsledek působí značně omlazujícím dojmem.

Co se performance úprav týče, tam jsem se prozatím dostal k výměně catbacku -zadní části  výfukového systému za aftermarketový OBX. Výsledek je vskutku výborný :o)

Audio je v současné době přepracováno na HU Clarion 948, 2k zesilovač Phoenix Gold Xenon 200.2 pohání pasivně středobasy Helix RS6 a výšky JBL Titanium (vintage). Jsou kompletně vytlumeny přední dveře.

A ještě tedy fakta: motor 5.7 V8, 260kW, rok 2002, nájezd cca 151.ooo km, 0-100 za 4,9 s, maximální rychlost 281 km/h (data z Carsite.net)



Escudo.cz : Copyright © CSS3_photo_dark | design from css3templates.co.uk